Given the huge queue of waiting works, I am not fully convinced to (re)publish a work which turns now out to be substantially a copy of the Cerro Madsen Avanzado that I published meanwhile (N.18839 or Umgebung).
I think that the interest for the Betrachter should lie mainly in establishing which of the two views he prefers.
Remember that "Cerro Madsen Avanzado" was a name invented by me only for the sake of photo archiviation, while in the present work we linger on the authentic Cerro Madsen - more precisely, turning around in precarious equilibrium on the tricky stone constituting the true summit. One of those objects in front of which you are brought to wonder "Shall I really climb even these last two-three meters?" And, as you know, if your concerns are about collecting a 360°, the answer cannot be but "yes".
Andreas Madsen was the Danish who at the age of twenty moved to Argentina in order to work in the Comisión de Límites directed by the perito Francisco Pascasio Moreno. He built an estancia on the shore of Río de las Vueltas, on the side opposite to that of nowadays Chaltén. In those times there were no bridges on the Patagonian rivers, and for example Father De Agostini describes Madsen welcoming his party, and guiding it in the perilous ford, because he was the only one who knew all the secrets of the river. If you understand Spanish, do not lose the opportunity to read the short but dense article dedicated to him on Wikipedia.
11 HF, Canon G1X, 28 mm equiv, f/6.3, 1/1250 sec.
www.panoramio.com/photo/129566022
Alvise Bonaldo, Jörg Braukmann, Arno Bruckardt, Klaus Brückner, Hans-Jörg Bäuerle, Friedemann Dittrich, Johannes Ha, Leonhard Huber, Heinz Höra, Martin Kraus, Giuseppe Marzulli, Steffen Minack, Jan Lindgaard Rasmussen, Danko Rihter, Patrick Runggaldier, Werner Schelberger, Christoph Seger, Björn Sothmann, Michael Strasser, Konrad Sus, Jochen Tour, Markus Ulmer, Jens Vischer
|
|
Comments
Ciao, Alvise
Tanti saluti, Hans-Jörg
Se ti prendi la briga di scorrere tutta la serie dei panorami di laggiú, alla fine magari fammi sapere quale ti ha piú soddisfatto dal punto di vista... nuvoloso.
Se poi cerchi una lettura da portare avanti in parallelo a questa ricerca, propongo il "Nuvolario" di Fosco Maraini.
Saluti, Alberto.
HJBäu: knowing your photographic habits, I think that this should be interesting for you:
www.panoramio.com/photo/129587489
You can try it also in conjunction with
www.panoramio.com/photo/125926314
Cheers, Alberto.
Thx for the link - really great single shots from the "King of the Andes"!!! The Condor before the Fitz Roy is a stunningly beautiful moment ...
Erstaunlich die Qualität der Aufnahmen und die Güte des gestitchten Panoramas, auch bzw. erst recht, wenn man sich das auf Panoramio anschaut. Alberto, Dir ist doch bewußt, daß sich das jeder in dieser Größe herunterladen kann.
Einige machen auch einen Druck: z.B. war es für mich eine willkommene Überraschung, letzter Sonntag, bei Freunden in Torino einen Druck meines Antennammare (www.panoramio.com/photo/124131342) zu finden. Und dasselbe scheint sogar jenseits der neuen Brenner-Mauer zu geschehen: z.B. hat ein Mann aus Stuttgart eine Maielletta (www.panoramio.com/photo/127431332) gedruckt. Diese Maielletta haben indessen nicht mehr ais 40 Leute geschaut so... vielleicht ist Europa noch nicht von Maielletta-Drucke gesättigt!
Danke für die aufmerksame Betrachtung des Cerro Madsen. Jetzt habe ich auch die Previews der anderen sechs 360° von dort geöffnet und geschaut - das hatte ich wegen Faulheit bisher niemals gemacht. So habe ich entschieden, daß für mich das beste, als Wolken- und Lichtspiel, ist vielleicht
www.alpen-panoramen.de/panorama.php?pid=13457
Dort erscheint der Fitzroy mir irgendwie mehr "gegenwärtig" als hier.
Die Uhrzeiten sind
11.22 Hier
13.04 Testplatz
14.05 Avanzado
Fast drei Stunden dort oben: ich habe wirklich viele Fotos gemacht!
HJBäu: aber in "Dos Reyes" ist der Rey im Hintergrund nicht der Fitz Roy, sondern der San Valentín.
Hier die beiden Reyes in einem Panorama:
www.panoramio.com/photo/129608908
Bitte den Río Leones folgen. Für 500 Pixel nicht geeignet.
LG, Alberto.
Leave a comment